Skip to main content
home-page
home-page

Autres idées

Avez-vous d’autres idées pour faire de Bruxelles une ville meilleure?

Avez-vous d’autres idées pour faire de Bruxelles une ville meilleure?

265
48

Ces idées ont déjà été envoyés

Aléatoire
Populaire
Récent
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 265 contributions
Meer ruimte voor kunstenaars
De bestaande ruimten (ateliers, repetitieruimten, tentoonstellingsruimten, …) kunnen nog meer ter beschikking gesteld worden van kunstenaars. De gemeenten (via de cultuurbeleidscoördinatoren) kunnen een rol spelen in het bekendmaken van de beschikbaarheid van deze ruimten.
medewerker _. de bon
0 0
Connectez-vous et votez
Tegen duiven.
Tegen de duiven; de pil gelijk in Leuven. Ria H.
Postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Bibiliotheek meer dan alleen boeken en films
Er zijn zoveel dingen die we maar één keer per jaar of minder gebruiken. Vb: verf materiaal Of andere dingen die we na een jaar niet meer nodig hebben zoals kinderkleren. Waarom kunnen we de bibiliotheken niet uitbreiden met zo'n spullen? Zo moet je niet meer investeren in een stoomachine die het behang van de muur haalt of moet je geen babykleren kopen die maar voor drie maanden passen. Als samenleving kunnen we hiermee veel geld uitsparen.
Helena C.
0 1
Connectez-vous et votez
Voetganger- en Fietszone langs het kanaal
Het kanaal loopt centraal door Brussel van Laken tot in Anderlecht. In plaats van aan elke zijde een rijbaan en fietspad aan te leggen zou het nuttig zijn het autoverkeer te centraliseren aan 1 kant van het kanaal. De andere zijde van het kanaal kan dan autovrij/luw worden gemaakt en verplaatsingen in Brussel voor voetgangers en fietsers bevorderen. Dit zou nog extra ondersteund kunnen worden met de aanleg van een wandel/fietsdijk op deze autovrije/luwe kant volledig doorheen Brussel. Andere steden hebben dit concept al succesvol toegepast (bvb. Parijs, Londen). Men kan dit idee verder doortrekken door in plaats van fietspaden aan te leggen langs grote banen in Brussel, parallel kleinere autoluwe straten aan te duiden (bvb. enkel voor fietsers en plaatselijk verkeer), om op deze manier het gemotoriseerd verkeer beter af te scheiden van de zwakkere weggebruikers en mobiliteit in de stad te bevorderen.
Ellen C.
0 1
Connectez-vous et votez
Betere mobiliteit
Meer trams in eigen beding. Meer snelheidscontroles voor hardrijders. Meer en veiligere fietspaden!!! Minder auto's (en gemakkelijk autodelen) Nick M.
postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Verkeer
Maak van iedere straat eenrichtingsverkeer. Gebruik vrije strook voor fietspaden. 30 km / uur voor het gehele Brusselse Gewest. Annick D.
postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Kiezen voor de zwakke weggebruikers.
Durf te kiezen voor de zwakke weggebruikers! (1) Een stedelijk tolsysteem om het privégebruik van personenauto's terug te dringen zoals de Congestion Charge in London. (2) Overal (!) tram en bus een vrije baan. (3) Grote parkeerterreinen buiten de stad met goedkoop busvervoer zoals in Den Bosch. (4) Verhoog parkeergeld zoals in Amsterdam 7€ per uur. (5) Meer autovrije ruimtes. (6) Heel Brussel 30 km/uur. Plus handhaving! Wangedrag bekeuren en rijbewijs ontzeggen. Herman H.
Postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Elektrische vuilniswagens die 24/24 de stad proper houden
Naar het model in Barcelona waar doorheen de dag kleine elektrische vuilniswagens rondrijden om vuil op straat tegen te gaan. Een propere stad is een aangename stad. Een aangename stad lokt toeristen. Toeristen brengen geld in het laadje. Geld kan je gebruiken voor andere zaken. 1x per dag vuilnis ophalen is in een grootstad als Brussel gewoon onvoldoende. Het is ook een grote ergernis van iedereen om doorheen de dag langs alle vuilniszakken of weg geworpen papiertjes op straat rond te lopen. Mijns inziens een goede investering, geen kost, gezien de leefbaarheid van de stad hiermee een enorme boost krijgt.
Siebe C.
0 0
Connectez-vous et votez
Oases in de stad.
In plaats van teveel Kerstversiering misschien geld gebruiken voor meer kleine groene oases in de stad. Plaats overal bloembakken, maak parkjes en speeltuintjes. Frauke D.
Postkaart ✉.
0 1
Connectez-vous et votez
Toegang tot panoramische daken op hoogste kantoorgebouwen Brussel.
In de meeste grote steden worden kantoorgebouwen gedeeltelijk opengesteld voor toeristen, stadsbewoners en geïnteresseerden en krijgen die gebouwen dus meer een publieke functie.(vb. Montparnasse Parijs, Sky Garden London,...) in Brussel denk ik aan de financietoren en de pensioentoren en de Europese wijk die nu 'ontoegankelijk' zijn, behalve voor de werknemers en mensen met een afspraak. De hooste verdiepingen zouden kunnen opengesteld worden voor bezoekers die een panoramisch zicht op Brussel willen en omgevormd tot een publieke ruimte met observatiedeck, dakterras, daktuin, bar, bistro,...)
Steven L.
0 1
Connectez-vous et votez
Veiliger verkeer
Ik leef in 1000 Brussel met gezin en kleine kinderen. Auto's zijn een degelijk gevaar. Snelheid reduceren. Publieke ruimten terug aan de mensen geven. Ja voor zone 30. Snelheid handhaven op invalswegen. Strikt tegen door rood rijden optreden. Thomas K.
postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Een ophaalpunt voor glazen statiegeld gericht aan daklozen.
Momenteel merk ik dat mensen glazen waar statiegeld aan verbonden is deponeren naast de 'glasbol' met als doel deze aan daklozen te schenken. Deze personen worden hierom en niet onterecht beboet gezien de politie deze zaken via de camera nauwlettend in het oog houdt. Ten gronde vind ik dat de bedoeling hiervan goed is en hierom vroeg ik mij af of er simpelweg geen ophaalpunt voor kan voorzien worden wat dit simpelweg reglementair zou maken om te doen. De bedoeling is niet sluikstorten maar zo wordt de daad (en niet onterecht ) bestraft. En ondanks de boetes en de waakzaamheid van onze ordediensten blijf ik he fenomeen opmerken bij het bezoek aan de bol waar ik glas afzet. Kunnen we dit niet simpelweg op deze manier oplossen. Het lijkt mij een kleine win win voor iedereen. Alvast dank bij voorbaat.
Karim E.
0 1
Connectez-vous et votez
Propere stad
Toiletten toegankelijk voor iedereen. Dringende verbetering openbare netheid. Openbare werken meer afstemmen op elkaar. Frequenter en netter openbaar vervoer. Jitske
postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Feeling safe in the city
Feeling safe in the city centre is a major issue that I hear from many people. The city has done a fantastic job over the last few years revitalizing the city centre with the pedestrian walkway, however the area around the Bourse is continuously filled with drunks, beggars an groups of loud and abusive people. The city should allocate police who walk or ride their bikes and are doing an active job in keeping this area safe for all residents and tourists. It leaves a black mark on Brussels. Rue Neuve - the city has resurfaced the entire street and it looks much better than it did before BUT you can't walk 15 meters without someone begging for money, or lay-ing/sitting in the middle of pedestrian traffic. It is a major detraction for many. Perhaps security/police/commune representatives are providing these people areas to go where they can be taken care of. I am aware that in Antwerp this has already been done and is successful.
inburgeraar _. de bon
0 0
Connectez-vous et votez
Autoverkeer terugdringen en gescheiden fiets- en wandelpaden
Tijdens de quarantaine was het veel veiliger en aangenamer om buiten te komen.
Myriam V.
0 0
Connectez-vous et votez
Geen auto's meer in de stad, allemaal de fiets op ?.
Maak ik mij de bedenking, wat met ouderen die slecht te been zijn, mensen met een beperking. Men kan deze toch niet allemaal op de fiets laten rond rijden. Trouwens mensen met een beperking kunnen meestal niet meer fietsen. Welke oplossing kunnen we daarvoor vinden ?
Ingrid B.
0 1
Connectez-vous et votez
Roltrappen defect.
Des escalators quimarchent! Mathilde B.
Postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Fietsroute Etterbeek
In de buurt van de VUB Etterbeek kruisen de spoorlijnen Luxemburgplein - Watermaal-Bosvoorde en Thieffry - Ter Kameren. Daarnaast zou een snelle fietsroute moeten komen. Zeer efficiënt en vrij van autoverkeer! Lorenzo G.
Postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Aparte fietspaden om Brusselaars te overtuigen de fiets te pakken
Het is al meerdere keren aangekaart hier: Brussels mag een stuk veiliger voor de fietsers. Als we meer Brusselaars aan het fietsen krijgen, vooral voor het woon-werkverkeer, slaan we meerdere vliegen in één klap: mensen bewegen meer, minder verkeersdrukte, betere luchtkwaliteit en minder lawaai. Wat mij betreft de belangrijkste motivator: veilige, aparte fietspaden (toch ten minste voor alle fietsroutes!) en misschien best ook apart groen licht voor de fietsers want ik zie vaak onoplettende automobilisten me de weg afsnijden bij het rechts afslaan. Concreet verbeterpunt: de Etterbeeksesteenweg tussen het Jourdanplein en het Jean Reyplein heeft echt hoge nood aan een veilig fietspad in beide richtingen want de fietsers laveren tussen de automobilisten tijdens de ochtend- en avondspits. Offer één van de parkeerstroken op en zo kan er gemakkelijk een fietspad bij in beide richtingen. Dit geldt ook voor de Maalbeeklaan vanaf de Square Forde del Marmi in de richting van het Jourdanplein.
Siebe S.
0 0
Connectez-vous et votez
Voor elke straat een syndicus
Brussel zou zoo veel mooier zijn als er iets gedaan kan worden aan het sluikstorten, het vuilnis dat niet tijdig wordt opgehaald, te vroeg buitengezet, gevels die verkommeren, voetpaden die stuk zijn, waarom doen we geen beroep op de burgers in de straat en stel een "syndicus" aan (vrijwillerig) die ten harte neemt dat de straat er proper uitziet , die de stadsdiensten kan wijzen op problemen en een oplossing voorstellen. Een kleine premie om de huizen te schilderen zou ook welkom zijn, er zijn voldoende krachten beschikbaar, de straten zouden er gewoon mooier kunnen uitzien, want afval trekt afval aan.. en natuurlijk moet die gedragen worden met een campagne en awarness bij de burgers
jeroen c.
0 0
Connectez-vous et votez
Beautiful Brussels/ garden hanging on the clouds
With love and green, Brussels needs more green and flowers on each house, each appartements and on balconies. From spring comming, we are planting. Each season, we have more flowers and green than now. Fight on Pollution, we need more green in our homes, meaning, we plant more green air and well healthy. Garden hanging on the clouds and more and more, beautiful Brussels.
Quỳnh Iris d.
1 0
Connectez-vous et votez
Justitiepaleis
Verkoop het Justitiepaleis aan de privésector en laat ze er een hotel + restaurant + winkels en café in uitbaten. Haal de parking rondom het justitiepaleis weg en laat café's terrassen uitbaten en een markt plaatsvinden. Het prachtige gebouw zou een aantrekking kunnen zijn voor toeristen i.p.v. een peperdure eeuwige renovatie. Het gebouw en omliggende straten zouden de wijken er rond doen heropleven.
postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Veilige straten.
Veilige straten om te fietsen én auto te rijden! Lieve V.
Postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Meer fietspaden.
Meer veilige fietspaden in Brussel. Lars D.
Postkaart ✉.
0 0
Connectez-vous et votez
Afficher à nouveau de manière aléatoire 24 sur 265 contributions